Wednesday, June 29, 2011

Gone



Hari selasa 28.06.2011

Dalam pukul 10.55 malam.

Adik aku text aku.

Wei. Mu tahu tak Kitty mapuh (mati) dah pagi tadi.

Tersentak and tersentap. Aku speechless. Serious aku takde idea nak feel yang mana satu bila tengok mesej tu.

Sedih. Tersentap. Sayu. Ya Allah. Kucing kesayangan aku. Kitty.


Tu kucing mak cik aku. Tapi dari aku kecik sampai la gedabak macam nie aku sayang dia macam dia tu kucing aku. Tsk. Tsk. Sapu air mata. T_______T

Dia dah tua da. Dalam 14 tahun.  Tua kan? Memang panjang umur la kitty tu. memang banyak la kenangan aku ngan dia

Mak cik aku jaga dia dari mase time dia nak amik SPM dulu sampai la ada 2 orang anak sekarang.

Aku sayang dia dari dia dulu kecik kecik yang selalu cakar aku sampai dia dah tua tak larat nak marah aku yang kacau dia.

Sedih. 

Sedih dohh. Aku tak leh jumpa dia lagi. Last aku jumpa kitty mase awal sem nie. Everytime aku dari Kelantan balik perak, aku akan jumpa kucing kucing aku. Aku tengok kitty. Aku usap usap dia. Aku selalu gurau gurau pesan kat dia.

 ‘Hidup panjang lagi tau. Jangan mati lagi. Nanti cuti kita jumpa.’

Kenapa weh dia mati?

Dia lelah pagi tadi. Aku pun baru tahu mase balik sekolah tadi.

Weh. Sian nyaa dia.

Dah tua kan. Macam macam la penyakit datang.







 p/s aku taip entry nie sambil nangis .

No comments:

Post a Comment