Saturday, June 25, 2011

MONEY! MONEY!


Everybody look to their right (ha)
Can you feel that (yeah)
We're paying with love tonight
It's not about the money, money, money
We don't need your money, money, money
We just wanna make the world dance,
Forget about the Price Tag

$$$$$$$

A word that really powerful. MONEY. Tapi hari ni aku bukan nak cerita pasai duitka, pasai price tag ke. tapi cheq nak habaq kat hampa semua pasai perangai pasai duit. 

Instead KELABU MATA sebab pasai duit, satu yang wa tak leh tahan pasal perangai orang dengan duit ialah perangai berkira.

oooowowowow. sat! sat! kejap! chakaman! Wait a minutes! habis bahasa aku dah keluarkan.wa cakap tak payah berkira lu jangan la pulak tak berkira nilai duit yang agak besar. Kes naya tuu.

Tu namanya bagi DUIT RAYA :D

Tapi maksud saya disini, kalau setakat berhutang nilai lebih kurang cenggini jek. ermmmm, sanggup ke nak mintak balik ngan kawan sendiri?


Perrgh! Aku tak sanggup mintak balik. Halal jek la setakat kawan kawan. Or aku fikir takpe nanti dia susah aku tolong dia balik. Tapi aku hairan ada gak golongan golongan mintak balik syiling nie. 

Tapi tak pe aku tak kesah dia mintak tu. Aku tahu syiling tu may be dia nak pakai untuk washing machine ke, nak pakai vending mechine ke.

Takpe aku pun macamtu gak sometimes. HAHA.Tapi yang tak leh blahh nya bila situasi macam nie

Aku: Weh pinjam 20sen jap. (betul betul depan kedai)
Dia: Nah.
Aku: Thanks.

(Bila dah betul betul depan meja, tak sempat duduk lagi, makanan pun tak jamah lagi)

Dia: Weh nak 20sen tadi.
Aku: Hah???????????

Okayy saya tahu hutang memang wajib dibayar. Aku tak kesah pun Lagipun ia membantu aku kot. Takdelah nanti nak mati, roh aku susah nak naik 'atas' sebab hutang belum selesai.

 Tapi derr nak mintak pun agak agak la. Rilek dulu bagi kita makan dulu, kita borak borak, makanan dah digest lepas tu hang mintak la. Kalau duit RM2 above aku boleh terima lagi. Ni 20sen kott.
Tah la. Aku pun tak berani nak describe lebih lebih pasal ni kang tak pasal pasal terkena batang hidung sendiri. :)

Hehehe. So that all for today. Thanks for reading :)



      

4 comments:

  1. haha.. gitu moow nah.. 20sen pun mitok nah ko.. bui jah la dea yo mitok gak. siye ko ayam umoh dia. nok beli dedok xdok pitis.

    ReplyDelete
  2. haha. takpo lah aku paham may be duo pesen tu dio nok guna wat basuh baju ko gapo. tapi lek ahh nak mintak pun.

    ReplyDelete
  3. slalunya kalau bawah singgit tu kira halal je kan? tapi ada jugak org macam tu erk? sabar jela..

    ReplyDelete
  4. katy: haa. tahu takpe. ni boleh pulak mintak2. tak sempat menyempat pulak tu :)

    ReplyDelete